بهترین روش نگهداری گز و سوهان تا 1 سال+عکس

بهترین روش نگهداری از گز و سوهان تا 1 سال

گز و سوهان از محبوب ترین شیرینی های ایرانی است که در شهر اصفهان تولید میشود.بهترین روش نگهداری گز و سوهان به این دلیل مهمه که الان گز و سوهان خوب،گرون شده و واقعا حیفه اگه ازش خوب نگهداری نکنیم و خراب بشه.اگه قصد خرید بهترین گز اصفهان رو دارین باید بدونین،بهترین گز اصفهان گزی است که علاوه بر خوشمزه بودن مدت زیادی قابلیت ماندگاری داشته باشه.در این مقاله اول عواملی که تازگی گز و سوهان رو از بین میبرن میخونیم و بعد بهترین روش برای نگهداری گز و سوهان به صورتی که تا 1سال به تازگی روز اول باشن رو معرفی میکنیم.

 

عواملی که تازگی گز و سوهان رو از بین میبرن:

شاید دیده باشین گز یا سوهانی که میخرین بعد یه مدت خشک میشه یا حتی اگه خشک نشه به خوشمزگی روز اولش نیست.گز وقتی میمونه بافت کشسانی که داره به یک بافت پفکی تبدیل میشه که نرم هست ولی خوشمزه نیست همچنین سوهان وقتی میمونه ممکنه خشک بشه یا کره روش مزه بدی بگیره.

 

حرارت

چون گز مقداری رطوبت داره حرارت باعث تبخیر رطوبت گز شده و گز مقداری خشک میشود از طرفی اگه رطوبت گز بالا تر از حد معمول باشه پسته های موجود توی گز حالت نم دار میگیره و طعمش خراب میشه پس مهمه که گز توی دمای مناسب نگهداری بشه دمای نگهداری گز دمای 25 درجه سانتی گراد هست که به دمای اتاق هم معروفه.این روش نگهداری معمولیه هنوز بهترین روش رو نگفتیم بهتون!!!!

کنترل حرارت در نگهداری گز اهمیت بالایی دارد ، حرارت هم باعث خشک شدن گز میشود و هم باعث از بین رفتن مواد معطر مثل رایحه گلاب ، عسل و گزانگبین میشود . برای همین حتما گز هارا در محیطی به دور از گرما و نور خورشید قرار دهید .

 

رطوبت

آفت شیرینی های مختلف مخصوصا گز و سوهان رطوبت است.رطوبت باعث میشه مکان مناسب برای رشد انواع باکتری و قارچ بوجود بیاد و طعم گز و سوهان تغییر کنه.میدونین که باکتری ها عاشق چیز شیرین هستن چون بر خلاف چربی که یک سوخت سخت برای باکتری ها حساب میشه به راحتی میتونن قند رو مصرف کنن.در بین همه مدل گز ها،گز آردی از همه آسیب پذیر تر است و مهمه که توی ظرف در بسته و محیط خشک نگهداری بشه.گز های لقمه ای شاهکار با بسته بندی متالایز ضد آب به راحتی تا 4 ماه تازه میمونه و رطوبت گز رو حفظ میکنه.

 

نور خورشید

حتما پشت تمام خوراکی ها و داروها خوندین که به دور از نور خورشید نگهداری بشه.نور خورشید هم حرارت داره و هم بخاطر اشعه UV باعث خرابی خوراکی ها میشه.این وسط گز و سوهان خوب هم چون مواد نگهدارنده ندارن و ارگانیک هستن زودتر مقابل نور خورشید تازگیشون رو از دست میدن.بازم اینجا شاهکار فکر همه جاشو کرده و بسته بندی گز های لقمه ای رو به صورت متالایز غیر شفاف ضد UV  درست کرده که در معرض نور خورشید چیزیش نمیشه.

خرید گز 28 درصد پسته

ماندگاری انواع گز شاهکار:

گز لقمه ای شاهکار:

گز لقمه ای ، جون سخت ترین نوع گزه که البته بسته بندیش با گز های لقمه ای معمولی بازار خیلی فرق میکنه.گز های لقمه ای شاهکار با بسته بندی تک نفره متالایز مات و سیستم پرس زوم باعث میشه هیچ هوایی از بیرون وارد محصول نشه و هیچ نوری هم به گز برخورد نکنه،بهترین روش نگهداری از گز لقمه ای اینه که توی دمای محیط بذارین به حال خودش باشه.با این روش تا 120 روز به تازگی روز اول میمونه. روش نگهداری گز های لقمه با گز آردی تفاوتی نداره ولی گز های لقمه ای معمولا تا 4 ماه نرم هستند و ماندگاری بیشتری دارند .

گز آردی شاهکار:

آرد چون جاذب رطوبت هست زود گز رو خشک میکنه پس نگهداری از گز آردی یه مقدار سخت تر از گز لقمه ایه و آسیب پذیر تره.پیشنهادمون اینه که به اندازه و تازه تازه گز آردی سفارش بدین و وقتی به دستتون رسید حداکثر یه ماهه مصرفش کنین چون گز آردی نهایتا تا 45 روز به تازگی روز اول میمونه و برای اینکه بیشتر نگهش دارین باید تا اخر مقاله رو بخونین تا بهترین روش نگهداری گز به مدت 1 سال رو ببینین.

بهترین روش نگهداری گز:

اگه گز آردی یا گز لقمه ای خریدین و حالا به هر دلیلی نمیخواین سریع استفاده کنین مثلا وقتی رژیم دارین میتونین گز ها رو داخل ظرف در بسته در فریزر خشک قرار بدین اینجوری تا 1 سال گز به تازگی روز اول میمونه چون دمای فریزر مانع تبخیر آب گز میشه و گز نرم میمونه همچنین دمای پایین فریزر از فعالیت میکروارگانیسم ها مثل باکتری ها و قارچ ها جلوگیری میکنه و باعث میشه گز عین روز اولش تازه بمونه. در کل بهترین روش نگهداری از گز برای مدت کوتاه ، قرار دادن در دمای خنک 20 درجه سانتی گراد و محیط خشک است و اگر مایل هستید مدت زیادی از آن نگهداری کنید باید آن را در ظرف در بسته قرار دهید و درون فریزر بگذارید . با این روش گز شما تا 1 سال به نرمی روز اول میماند .

پانوشت:اینایی که داره روی گز ها میریزه هم دونه های برفه که نشون میده گز هارو بذارین جای خیلی سرد مثل فریزر.

بهترین روش نگهداری گز

دیدگاهی در مورد “بهترین روش نگهداری گز و سوهان تا 1 سال+عکس

  1. سمیه شاه وردی گفت:

    من همش بجای فریزر میذاشتم یخچال گزا خراب میشد ممنون از روش خوبتون🌸

    1. مدیر سایت گفت:

      خواهش میکنم حتما توی فریزر هم بذارین ظرف در بسته که رطوبت نگیره

  2. Mehri گفت:

    گز اردی در امریکا ۸ماه بعد تاریخ اتقضا دستم رسید
    مریض میشم بخورم ??????
    هنوز نرم هستن یکی دوتاشون از حالت سفید به زرد تغییر پیدا کرده
    توروخدا بگین
    دلم خیلی میخاد ولی میترسم مسموم شم از کاروزندگی بیفتم

    1. مدیر سایت گفت:

      نخورین چون زرد شدنس بخاطر فاسد شدنشه . اگه کانادا بودین میتونستین از فروشگاه تواضح گز شاهکار رو بخرین معمولا هر دو ماه ارسال داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه اینترنتی گز شاهکار (بلداجی اصل)

یک نکته را قبل از”خرید گز” نباید فراموش کرد که گز با کیفیت و مرغوب حاصل تجربه و زحمات تولید کنندگان آن است و قطعاْ این کیفیت اتفاقی نخواهد بود. مجموعه گز شاهکار؛ در سال ۱۳۵۳ توسط حاج احمد طهماسبی تأسیس شد و لقب اولین تولید کننده گز در پایتخت گز ایران(بلداجی) را به همراه دارد. از جمله افتخارات گز شاهکار می توانیم به تولید کننده برتر سازمان غذا دارو در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۷و واحد نمونه تولیدی و کارفرمایی نمونه در سال ۱۳۹۶ و تولید کننده منتخب در شانزدهیمن و هجدهمین جشنواره ملی شیرینی و شکلات ایران اشاره نمود. در مجموعه تولیدی گز شاهکار (بلداجی اصل) با تولید بیش از ۳۴ نوع گز از جمله گز آردی و گز لقمه ای با درصدهای متفاوت پسته و بادام و شیرین کننده های مانند: عسل، شکر و انواع انگبین تولید شده و به صورت گسترده در سطح کشور عرضه گردیده است و حتی به صورت متمرکز در فروشگاه های رسمی گز اصفهان، شاهکار در ۳ شعبه در شهر اصفهان در بسته بندی های مقوایی، فلزی و چوبی به فروش میرسند.فروشگاه گز شاهکار با هدف ارائه و فروش بدون واسطه و راحت گز با کیفیت و تولید روز فروش به سراسر ایران و با حداقل زمان ارسال راه اندازی شده است، امید است بتوانیم در لحظات شیرین زندگی شما سهم کوچکی در شیرین کردن کام شما داشته باشیم.شما میتوانید برای خرید عمده گز شاهکار اینجا کلیک کنید.

شماره تماس:
09910364269 - 03136252479

ایمیل: Info@shahkargaz.com

آدرس کارخانه: چهارمحال و بختیاری، بلداجی، بلوار کاشانی، کارخانه گز شاهکار
ساعت کاری: شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۹:۰۰ تا ۲۱:۰۰ جمعه ها  ۸:۳۰ تا ۱۳:۰۰

سبد خرید
حساب کاربری من
خانه
فهرست